OUR JOURNEY

Daisypath Anniversary tickers

SETIAP SAAT BERSAMA ADALAH KEAJAIBAN

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 2, 2010

suka..x suka..suka..x suka..

ok,aku ngaku yg aku x berapa suke dgr berita tu semalam..emm,tp nk buat camne kan dah rezeki die n blum rezeki aku lagi..Akak ipar aku yg sulung tu pregnant 3weeks yg mane doktor kata maybe TWINS!! uhuhu so tahun 2010 ni mebi aku akan dapat 4 anak sedara-K.la due on Mac, K.nik due on April and K.wina due on September.. only me n K.elin la yg lum lagi preggy.. tapi bile aku pk balik..aku xleh la sedey sangat kan..sbb k.elin yg kawen awal 6bulan dari aku pun lum 'lekat' lagi.. so,plan kami (aku+abe) skang ni adalah untuk bekerja keras (oppss...salah) bekerja kuat untuk kumpul duit..sbb masa lum ada baby lagi ni nk sediakan dana yg kukuhla untuk sambut she/he nanti ke dunia yg baru ni..itukan amanah dari Allah,so kene la jaga dengan sebaiknya..jangan hanya pandai wat anak,tp nk jaga kebajikan mereka tu xdapat..

yes,i shud include tat in my next 5years plan!! eheheh..

sedikit petua yg aku nk kongsi ngan korang ni..n untuk aku juga amalkan..

RESIPI PERKAHWINAN PASANGAN BAHAGIA

2kg                 Penuh pegangan teguh kepada Allah dan ajaran agama
1kg                 Rasa cinta dan kasih sayang yg sentiasa membara
1kg                 Rasa kesyukuran dan ketakwaan
4cawan        Rasa tanggungjawab
3cawan        Daya penambat hati
                        (daya tarikan termasuk penawar dan pelembut hati)
2cawan        Penuh puji-pujian, kemesraan dan gurau senda
2cawan        Pati kemanusiaan
2cawan        Keyakinan diri masing-masing, dorongan dan sokongan
1cawan        Rasa kepuasan
1cawan        Budi bahasa
1cawan        Perasaan timbang rasa
1cawan        Tolak ansur dan toleransi  atas segala kesilapan dan
                         kelemahan-kelemahan pasangan anda
2gelas            Ucapan terima kasih untuk disiram selalu
1sukatan       Peruntukan kewangan yang mencukupi
2orang          Anak kecil sekurang-kurangnya
4cawan         Penuh pengucapan maafkan daku (ini sangat penting untuk dijadikan
                         amalan diet kita)
Secubit           Campur tangan mertua. Curahkan kerjasama yang perlu dan
                         persediaan kerja berpasangan dan perkongsian

Cara membuat atau mengamalkannya:
1. Kita adun dengan cermat semua bahan-bahan di atas dan asingkan rasa cemburu,curiga, sikap mengkritik, sikap marah dan sakit hati.

2. Isikan dengan bunga-bunga cinta yang segar dan panaskan dengan bara api kesetiaan dan kejujuran.

3. Hiaskan dengan dua orang anak kecik dan bolehkan ditambah mengikut selera dan kemampuan diri masing-masing.

Perhatian: Jangan sesekali dihidangkan dengan sikap dingin dan lidah berbisa. Makanan kalau sedap mana pun jika dihidangkan dengan sikap dingin akan menjadi hambar. Hiaskan dengan senyuman manis penuh kasih sayang.

pssst: cubela resipi ni ye kepada sume yg dah berumahtangga + yg bakal naik pelamin..or terus naik katil sbb xde pelamin pun leh la cube..ehhehe

No comments: