OUR JOURNEY

Daisypath Anniversary tickers

SETIAP SAAT BERSAMA ADALAH KEAJAIBAN

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 25, 2010

PAPA SAADOM = PAPADOM



ye..aku tau tis movie memang movie lame..mebi dah ramai yg menangis or even bosan dh tengok cite ni.. tapi bagi aku yg xada masa nk tengok2 movie ni tmbah lak dgn lappy aku yg rosak..so aku biarkan je la cd PAPADOM tu berhabuk lamenye barula aku dapat tgk semalam..tu pun sebab abe aku wat balik pc kat umah..

so berbalik pada cite PAPADOM ni..aku sangat2 tertarik dgn plot cite si Afdlin Shauki ni buat..sangat membuka mata bagi anak2 degil yg ada ayah yg suke mengongkong n ayah2 yg degil sbb suke mengongkong anak2 mereka.. aku jadi emo kat akhir2 cite tu apa yg Afdlin cube sampai kan lam cite ni adalah sorg ayah yg masih ingatkan isterinye yg dah mati (org kate kalo kite nampak roh seseorang maknanye kite ingat kat die...wallahualam la..) yg cube menunaikan janjinye pada arwah isteri utk menjaga anaknye..

lakonan liyana jasmay pun sgt2 seswai jgk sbb die still nampak macam budak2 skolah..eehhehe.. n watak arwah isteri tu watak paling bijak..sbb die sentiasa ada bile suaminye memerlukan.. sume watak lam cite ni pun menarik..congrates tu Afdlin Shauki n Gayatri..they must be very satisfied..

kesimpulannye aku bagi 5stars for this movie..

**tibe2 teringat kat arwah abah..kalaula die masih ada,aku nk sgt die bagitau yg die sayangkan aku.. owh men,please put aside ur pride n say u love the one u love before they gone or u gone from this world because women need assurance about love.. eventhough women knew u love them..

No comments: