OUR JOURNEY

Daisypath Anniversary tickers

SETIAP SAAT BERSAMA ADALAH KEAJAIBAN

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 25, 2011

Emas perhiasan wanita??

ohooo..arini nk cite pasal emas or barang kemas xkire la emas tulen or palsu..

memang ramai org kate,emas ni perhiasan wanita sbb emas n wanita ni xleh dipisahkan la konon..tambah2 lagi wanita kat negeri cik siti wan kembang ni,dah namenye negeri bekas pemerintah wanita pertama, emas xleh dipisahkan dengan wanita kelantan..

tapi aku? memang aku xkesah ade emas or tidak..seingat aku,cincin kawen n tunang aje la yg aku pakai..aku ni jenis xsuke pakai subang or rantai..gelang n cincin je aku suke..tu pun gelang emas aku xde..aku xkesah sgt ade ke x..kalo aku ade duit pun,emas adalah pilihan yg tah ke berapa dlm list aku nk beli..so bile org len ade cincin penuh jari,ade gelang sampai lengan, ade rantai smpi naik bongkok badan skalipun,ADA AKU KESAH?? XDE SAME SKALI..

so bile aku tengok cite TANAH KUBUR kat astro oasis pasal org mak datin yg byk sgt pakai brg kemas n niat die utk menunjuk2..die dpt balasan yg menakutkan..

ms idupnye si datin ni buat jual beli brg kemas, smbil tu die pakai bykla brg kemas..siap ade 1 kotak besi barang kemas die ade.. bile ade org dtg mintak derma,die bagi rm100 & suh letak name die kat ats skali dlm senarai penderma..situ dh nampak ade sifat nk menunjuk2.. pastu bile ditegur oleh tukang gali kubur (Nasir Bilal Khan yg lakonkan) die leh marah atok tu..die leh ckp "nanti saye mati,tok tengoklah ape balasan yg saye dapat.." celupar gile mulut mak datin tuh..

so,lame2 die dpt sakit..leher die naik kudis2,berdarah n bernanah..pastu die nk kua still nk pakai rantai lagi tp xleh pakai sbb panas..pastu tibe2 ms die duk amik brg kemas yg duk dlm peti tuh,die kene heart attack n peti besi tu jatuh atas die..n die trus mati!!

bile mayat dibawak ke kubur,mayat die kene lilit dgn rantai besi!! bila org nk bukak,rantai besi tu panas sgt rupenye..so terpaksela jgk tanam camtu sbb lepas doa pun besi tu tetap xleh bukak..bile nk tanam,sbb mayatnye terlalu panas org yg pegang terlepas pegangan n tercampak mayatnye camtu je dlm lubang kubur n mayatnye terbakar..berasap2 kubur die..sampaila dh timbus tanah pun masih berasap lagi..

jadi aku harap aku n org2 yg aku kenal x termasuk dlm golongan yg memakai barang kemas dgn niat utk menunjuk-nunjuk..cukupla sekadar pakai untuk memaniskan diri..sbb kalo kite pakai byk2 n ade org yg xmampu beli tgk mestila akan rasa sedih..

No comments: