OUR JOURNEY

Daisypath Anniversary tickers

SETIAP SAAT BERSAMA ADALAH KEAJAIBAN

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 7, 2010

Silat itu seni..

nampak gaya post title aku tu pun korang mesti tau kan aku nk story pasal silat.. last nite aku ikut abe aku ke majlis berlimau silat di Kok Keli,Tumpat..majlis ni sempena tamat pengajian silat..mcm konvo la gaks..

aku penah la jgk ikut member aku pegi majlis ni..tp x penah aku ikut sampai habis..or even menghayati seni silat ni..tp semalam,aku rs aku yg paling jakun skali kat situ..sbb sume org pun tau ape prosedur majlis tu n significant sesuatu yg ada dalam majlis itu..

jadi bagi sesape yg tatau..jom aku kongsi pengalaman aku..

1) Persiapan khemah dan peralatan

~khemahnye nmpak kecik,tp leh muat sume..~

~yg ni aku pun tatau ape significantnye letakkan kain kuning kat tengah2 khemah tu..abe aku kate ade 'antu' kat ats tuh..huhuhu~

~yummy...ayam golek n pulut kuning ni bukan utk peserta ok,ni untuk tok guru depa..~

~yang ni plak sebagai hadiah utk tok guru,mcm nk masuk minang tok guru lak kan..~

~haa..yg ni tukang muzik,depa gilir2 beberapa org..yg baju kuning tu die buta tau, die femes ngan lagu dikir Kemang Berduri!!~

~yang ni plak air limau..tp lum siap..ehehhe air mandian ni la utk mandikan budak2 silat ni akhir silat nanti untuk acara 'pelepas'..~


2) Acara silat bermula..

~acara ni dimulakan dgn pasangan regu pertama,mula2 buat 'langkah sembah' dulu sorg2..(cubela tgk penonton kat blakang tuh..uhuhu x pakai baju sampai sudah beb!!~

~then mereka berdua akan berlawan aka sparring..ms ni la nk tengok yg mane lawan yg menarik~

~emm..nmpk x budak pompuan tu..kecik lagi tuh..yg laki lawan die tu dah lama habis,saje2 jadi regu budak tu sbb dah x ada partner..tp bdk ni mmg best la..~

~okei aku nk story sket pasal budak ni..die ni ada angin silat sket..time ni ok lg..uhuhu~

~tetibe..dah habis silat kua je gelanggang,die terus meracau2..nk masuk gelanggang balik..sian..~

~so..bile die dh bleh bangun sket,panggil die masuk gelanggang,die trus bangun!! yg baju kuning tu antara senior lam bidang ni..so die akan lawan budak pompuan tu sampai budak tu puas ati!!~

~uhuhu die lawan sampai dekat sejam tau..brape kali die pengsan,tp bangun balik n lawan balik..n die dah lawan 3 orang lelaki tp masih x puas..then die nk aim tok guru die lak..tp seb baik kene tahan ngan org ramai..last2 bawak die masuk umah n brenti rehat zohor...takut+kesian tau tgk budak ni..~

~to be continued..nk wat keje lak..

No comments: